Overslaan en naar de inhoud gaan

Hier onder treft u antwoorden op de meest gestelde vragen in de rubrieken Algemeen, Wonen, Rechtsbijstand, Reis en Auto.

ALGEMEEN ---

Ben ik direct verzekerd als ik een verzekering aanvraag?

Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringsservice, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.

Waar vind ik de chat?

Via de chat kun je vragen stellen aan de medewerkers van Eigen Huis Verzekeringsservice. De chatbutton staat rechtsonder aan deze pagina en onderaan de verzekeringspagina's op www.eigenhuis.nl/verzekeringsservice.

Eigen Huis Verzekeringsservice is bereikbaar op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 21.00 uur en op vrijdag tot 16.30. Ook buiten deze tijden kun je een vraag stellen via de chat; laat dan je e-mailadres achter en je krijgt meestal de volgende werkdag antwoord.

Het lukt niet om een schade te melden, wat kan ik doen?

Als het niet lukt een schade te melden, kan het zijn dat je een vraag nog niet hebt beantwoord. Om de schademelding af te ronden, moeten alle velden ingevuld zijn. Weet je bepaalde informatie niet? Vul dan 'Weet ik niet' in. Heb je alle velden ingevuld en lukt het nog steeds niet de schademelding te versturen? Stuur dan een e-mail naar schade.ehv@intrasurance.nl

Ik heb een buitenlands rekeningnummer. Kan ik een verzekering bij Eigen Huis Verzekeringsservice aanvragen?

Nee, met een buitenlands rekeningnummer kun je geen verzekering aanvragen bij Eigen Huis Verzekeringsservice.

Mijn verzekering is beëindigd. Waarom wordt er nog premie afgeschreven?

Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn.

Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.

Hoe kan ik mijn verzekering wijzigen?

Je kunt je verzekering zelf wijzigen in je digitaal dossier in het verzekeringsportaal. Hiervoor volg je deze stappen:

Kan ik mijn verzekering op naam van iemand anders zetten?

Nee, je kunt je verzekering niet op naam van iemand anders zetten.

Moet je verzekering wel op een andere naam komen te staan? Dan kan diegene zelf een nieuwe verzekering aanvragen via onze website. Vervolgens beëindig je jouw verzekering in je digitaal dossier.

Kan ik ook met acceptgiro of iDEAL betalen?

Nee, het is niet mogelijk om met acceptgiro of iDEAL te betalen. De verzekeringen van Eigen Huis Verzekeringsservice kun je alleen met automatische incasso betalen.

Is de incasso meerdere keren mislukt? Mail dan naar debiteurenadministratie@intrasurance.nl. Intrasurance zoekt samen met jou naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid om de premies van je verzekeringen op tijd te betalen.

De incasso is mislukt, wat nu?

Als de incasso niet slaagt, doet Intrasurance na ongeveer vijf dagen een nieuwe incassopoging. Wij vragen je daarom geen geld naar ons of Intrasurance over te maken.

Mislukt de incasso ook de tweede keer? Dan doen zij daarna nog een derde en laatste poging de premie te incasseren. Slaagt de derde incassopoging niet, mail dan naar debiteurenadministratie@intrasurance.nl

Intrasurance gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid de premies op tijd te betalen.

Kan ik de ingangsdatum van mijn verzekering wijzigen?

Het is niet mogelijk om zelf de ingangsdatum van je verzekering te wijzigen in jouw digitaal dossier. Mail je verzoek naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl met in het onderwerp 'Wijzigen ingangsdatum' en je polisnummer. Wij leggen jouw verzoek dan neer bij Intrasurance.

Let op: je kunt de ingangsdatum niet wijzigen naar een datum in het verleden. Een verzekeringsdekking kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Ik kan niet meer inloggen. Waar vind ik mijn gebruikersnaam?

Je gebruikersnaam staat op de factuur van Intrasurance.

Je e-mailadres is je gebruikersnaam van je digitaal dossier op het verzekeringsportaal.

Kan ik mijn premie zelf overmaken?

Nee, het is niet mogelijk om zelf je premie over te maken. Bij Eigen Huis Verzekeringsservice kun je alleen via automatische incasso betalen. Is de incasso meerdere keren mislukt? Mail dan naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl Dan zoeken we samen met Intrasurance naar een passende oplossing.

Kan ik mijn autoverzekering opschorten?

Nee, het is bij Eigen Huis Verzekeringsservice niet mogelijk om je autoverzekering op te schorten. Heb je het kenteken van je auto geschorst bij de RDW? Dan kun je de verzekering zelf beëindigen in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal.

WONEN ---

Moet ik voor de Opstalverzekering zelf de herbouwwaarde van mijn woning bepalen?

Nee, bij de Opstalverzekering via Eigen Huis Verzekeringsservice hoef je niet zelf de herbouwwaarde te bepalen. Dit doen wij voor je. Hierdoor ben je nooit onderverzekerd.

Mijn partner of kind heeft schade veroorzaakt aan mijn spullen. Ben ik hiervoor verzekerd?

Heb je de Inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice, dan ben je hier in de meeste situaties voor verzekerd. De Aansprakelijkheidsverzekering dekt dit niet; deze verzekering is namelijk bedoeld voor schade die jij óf jouw gezin bij een ander veroorzaakt.

Is glas standaard meeverzekerd in de Opstalverzekering en Inboedelverzekering?

Bij de Opstalverzekering is glas standaard meeverzekerd, bij de Inboedelverzekering kun je ervoor kiezen om Glasdekking mee te verzekeren.

Woon je in een appartement en heb je geen eigen opstalverzekering, neem dan contact op met je VvE of verhuurder en vraag na hoe het glas is verzekerd.

Is mijn schuur of tuinhuisje meeverzekerd in de Opstalverzekering?

Ja, je schuur, garage of tuinhuisje op je woonadres zijn standaard meeverzekerd in de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice. Losstaande bijgebouwen met een vloeroppervlakte groter dan 25 m2 of een garage op een ander adres zijn niet standaard meeverzekerd. Deze kun je wel aanvullend verzekeren.

Wat valt er onder inboedel en wat valt er onder opstal?

Onder inboedel vallen de losse spullen in je huis. Denk hierbij aan een computer, wasmachine of eettafel. Onder opstal vallen je woonhuis, tuinhuis, schuur en alles wat daaraan vastzit. Bijvoorbeeld de zonnepanelen, warmtepomp en tuinbeplanting.

Is mijn inboedel verzekerd als deze ergens anders is opgeslagen?

Als je inboedel ergens anders is opgeslagen, bijvoorbeeld in een garagebox, is deze beperkt verzekerd.

Kijk hiervoor in de voorwaarden van het Woonpakket, artikel 2.5.2 Buiten de woning in Nederland.

Is mijn inboedel buitenshuis verzekerd?

Je inboedel is buitenshuis verzekerd als je de buitenhuisdekking hebt meeverzekerd in je inboedelverzekering. Twijfel je of je de buitenhuisdekking hebt? Bekijk dan je polisblad in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal.

Heb je de buitenhuisdekking meeverzekerd, dan zijn de spullen die je meeneemt naar buiten verzekerd tot een maximum bedrag. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.

Zijn zonnepanelen meeverzekerd?

Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice.

Zijn de spullen in mijn schuur of berging meeverzekerd?

De spullen in je garage of schuur op hetzelfde adres zijn meeverzekerd in de Inboedelverzekering. Deze ruimtes horen namelijk bij je woning.

Is mijn inboedel verzekerd tijdens het verhuizen?

Heb je een Inboedelverzekering via Eigen Huis Verzekeringsservice, dan is je inboedel tijdens het verhuizen beperkt verzekerd, namelijk alleen als de schade is ontstaan door bijvoorbeeld brand, ontploffing, aanrijding of blikseminslag. Schade door veelvoorkomende oorzaken als diefstal, storm of waterschade wordt niet vergoed.

Wil je meer zekerheid tijdens je verhuizing? Overweeg dan het inschakelen van een erkend verhuisbedrijf; verhuisbedrijven hebben vaak een verzekering die schade tijdens het verhuizen vergoedt.

Wordt het verzekerde bedrag van mijn opstalverzekering jaarlijks aangepast?

Ja, dat gebeurt op de achtergrond, maar daar merk je zelf niets van. Met de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice heb je de garantie dat je nooit onderverzekerd bent.

In heel uitzonderlijke situaties heb je die garantie niet. Dat is dan specifiek zo met jou afgesproken en staat dan met een clausule beschreven op je polis.

Wordt het verzekerde bedrag van mijn inboedelverzekering jaarlijks aangepast?

Ja, dat gebeurt op de achtergrond regelmatig, maar daar merk je zelf niets van. Met de Inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice heb je de garantie dat je nooit onderverzekerd bent.

Moet ik mijn verzekering(en) wijzigen als ik ga samenwonen?

Dat verschilt per verzekering. Wijzigen is bijvoorbeeld nodig bij een reisverzekering. Twijfel je of je de verzekering(en) moet wijzigen? Mail dan naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl. Je kunt je verzekeringen zelf wijzigen in je digitaal dossier.

Is mijn inboedel verzekerd als ik mijn woning verhuur?

Nee, als je je woning verhuurt, is je inboedel niet verzekerd. Eigen Huis Verzekeringsservice kan in dit geval geen inboedelverzekering aanbieden.

Wat is huurdersbelang?

Huurdersbelang is het aanbrengen van verbeteringen in jouw huurwoning. Bijvoorbeeld het verlijmen van een parketvloer, het behangen of schilderen van muren of het plaatsen van een schuurtje in de tuin. Onder huurdersbelang vallen ook verbeteringen aan de woning die de vorige bewoner heeft aangebracht, en die je tegen betaling hebt overgenomen. Huurdersbelang kun je bij de Inboedelverzekering meeverzekeren.

Hoe bepaal ik het verzekerde bedrag van mijn inboedel?

Voor de meeste inboedel hoef je dat niet zelf te doen, wij doen dat voor je. Met de Inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice heb je de garantie dat je nooit onderverzekerd bent.

Ook bijzondere bezittingen, zoals sieraden en kunst, zijn verzekerd, alleen niet onbeperkt. Als je meer wilt verzekeren dan de standaard dekking, kun je extra bijverzekeren.

Kan ik mijn woning verzekeren als ik die verhuur?

Nee, als de woning (gedeeltelijk) verhuurd wordt is het niet mogelijk deze te verzekeren.

Zijn mijn kinderen meeverzekerd bij de Aansprakelijkheidsverzekering?

Of je kinderen zijn meeverzekerd, kun je zien op de polis van het Woonpakket. Je kunt je kinderen meeverzekeren in de Aansprakelijkheidsverzekering zolang ze bij je in huis wonen. Onder kinderen vallen ook pleeg-, stief- en adoptiekinderen.

Kinderen die voor studie uitwonend zijn en door jou als verzekeringnemer worden onderhouden, kun je meeverzekeren totdat ze 28 jaar zijn. Ook kinderen in een verpleeginstelling die door jou als verzekeringnemer onderhouden worden, kun je meeverzekeren.

Ben ik ook in het buitenland verzekerd voor aansprakelijkheid?

Ja, heb je de Aansprakelijkheidsverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice, dan ben je ook in het buitenland verzekerd voor aansprakelijkheid. De dekking is wereldwijd. Ben je in het buitenland voor zaken? Dan geldt de dekking niet; de Aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen voor privéomstandigheden.

RECHTSBIJSTAND ---

Hoe kan ik schade melden op mijn Rechtsbijstandverzekering?

Wil je aanspraak maken op de Rechtsbijstandverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice, meld dan je verzoek zo snel mogelijk in je digitaal dossier.

De meest recente polisvoorwaarden van de Rechtsbijstandverzekering kun je hier downloaden.

REIS ---

Kan ik de doorlopende reisverzekering aanvragen voor een korte periode?

Nee, bij Eigen Huis Verzekeringsservice is het niet mogelijk om een kortlopende reisverzekering af te sluiten. Onze reisverzekering is een Doorlopende Reisverzekering; voordeel hiervan is dat je niet bij elke vakantie een reisverzekering hoeft af te sluiten.

Hoelang kan ik maximaal op vakantie?

Met de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice ben je standaard verzekerd voor maximaal negentig aaneengesloten reisdagen.

Als je reis door een onverwachte vertraging en tegen je wil langer duurt dan negentig dagen, dan ben je langer verzekerd. Je moet dan wel op het eerst mogelijke tijdstip terugkeren naar huis.

Ben ik verzekerd als ik aan wedstrijden meedoe?

Met de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice ben je niet verzekerd als je aan snelheidswedstrijden, recordritten of betrouwbaarheidsritten meedoet, hiervoor aan het trainen bent of deze voorbereidt. Dit geldt ook voor skispringen, ijshockey en speedskiën. Heb je de aanvullende Wintersportdekking, dan ben je wel verzekerd tijdens deelname aan gästerennen en wisbiwedstrijden.

Is mijn kind verzekerd als hij/zij alleen op vakantie gaat?

Ja, als je kind is meeverzekerd op de Reisverzekering, is hij of zij gewoon verzekerd op vakantie. De dekking geldt dus ook als hij of zij zonder jou op vakantie gaat.

Mijn kind gaat stage lopen in het buitenland. Is hij/zij dan verzekerd met de Reisverzekering?

Ja, je kind is verzekerd als hij of zij daar geen gevaarlijke werkzaamheden verricht. Dit zijn werkzaamheden die in de regel niet zonder het treffen van speciale maatregelen worden verricht. Houd wel rekening met de maximale aaneengesloten termijn van negentig dagen die de reis mag duren.

Ik heb medische hulp nodig in het buitenland, wat moet ik doen?

Heb je de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice, bel dan naar de alarmcentrale van SOS International: +31 20 651 58 55. Dit nummer vind je ook terug in de polisvoorwaarden van de verzekering. Bekijk de meest recente polisvoorwaarden

Heb je schade of heb je al hulp gekregen van SOS International? Bel dan 0800-732 25 48 57. De medewerkers van SOS International zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Ik ga offpiste skiën / offpiste snowboarden. Is dit meeverzekerd bij de Wintersportdekking?

Ja, offpiste skiën en offpiste snowboarden zijn meeverzekerd bij de Wintersportdekking. Je bent alleen niet verzekerd bij roekeloos gedrag of als je het gevaar letterlijk opzoekt. Roekeloos gedrag is bijvoorbeeld offpiste skiën bij lawinegevaar, het negeren van waarschuwingsborden en extreem skiën of snowboarden.

Ik heb de Reisverzekering. Zijn mijn kinderen meeverzekerd?

Dit staat op je polis. Thuiswonende kinderen kun je meeverzekeren. Als je kind bij de andere ouder woont en je neemt hem of haar mee op vakantie, dan is hij of zij standaard op jouw 'reisverzekering zonder kinderen' meeverzekerd.

Kan ik een groene kaart krijgen voor mijn caravan?

Ja, je kunt een groene kaart krijgen voor je caravan of aanhanger. Dit kan alleen als je auto, het trekkende voertuig, bij ons is verzekerd.

Mail het kenteken en type van je caravan naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl Vermeld in het onderwerp 'Groene kaart caravan/aanhanger nodig'. Je ontvangt de groene kaart dan binnen enkele dagen.

Welke landen vallen onder de Europa-dekking?

Heb je een Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice met Europa-dekking? Dan ben je verzekerd in Europa. Daarnaast ben je verzekerd in Armenië, Azerbeidzjan, de Azoren, de Baltische Staten, Canarische Eilanden, het Europese gedeelte van Rusland, Georgië, Kazachstan ten westen van het Oeralgebergte, Madeira, Moldavië, Oekraïne, Turkije, en Wit-Rusland. Je bent ook verzekerd in de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Cyprus, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië en Tunesië.

Wat moet ik doen bij diefstal in het buitenland?

Volg bij diefstal of verlies in het buitenland deze stappen:

Doe zo snel mogelijk ter plaatse aangifte bij de politie en mail het bewijs van je aangifte naar schade.ehv@intrasurance.nl. Is aangifte doen daar echt niet mogelijk? Dan vragen wij je om een verklaring van de gebeurtenis en waarom aangifte doen niet mogelijk was.

Meld je schade zo snel mogelijk in je digitaal dossier. Je ontvangt dan meestal al de volgende werkdag bericht van de schadeafdeling.

AUTO ---

Waar vind ik een aangesloten hersteller om mijn autoschade te laten repareren?

Heb je schade aan je auto? En ben je hiervoor verzekerd? Dan kun die laten repareren door een herstelbedrijf dat met ons samenwerkt. Een hersteller bij jou in de buurt vind je heel gemakkelijk op www.schadegarant.nl. Vul je postcode in en je ziet met welke herstellers bij jou in de buurt wij samenwerken.

Waar vind ik mijn groene kaart?

Je ontvangt de groene kaart per e-mail op de dag dat je verzekering ingaat. De groene kaart vind je ook in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. Volg hiervoor deze stappen:

Log in op je dossier met je gebruikersnaam en wachtwoord

Klik in het menu 'Ga naar' op 'Documenten'

Klik op het bestand 'Groene kaart' en download je groene kaart

Welke beveiligingsklasse heeft mijn auto?

Autobeveiliging is onderverdeeld in 5 beveiligingsklassen. Weet je niet hoe jouw auto is beveiligd? Dan kun je de beveiligingsklasse het beste navragen bij je autodealer. De klasse vind je soms ook in je autopapieren. De 5 verschillende beveiligingsklassen hebben de volgende kenmerken:

SCM klasse 1: SCM startonderbreker met eigen autoristatie

SCM klasse 2: VbV/SCM alarmsysteem

SCM klasse 3: VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie

SCM klasse 4: VbV/SCM voertuigvolgsysteem

Mag ik autorijden als ik ziek ben?

Vraag, bijvoorbeeld bij bepaald medicijngebruik, na een operatie of als je pas bent bevallen, aan je arts of je mag autorijden. Mag het van je arts, dan mag het van de verzekeraar ook.

Ik heb een boete gekregen van de RDW. Kan ik een Artikel 34-verklaring ontvangen?

Intrasurance geeft een Artikel 34-verklaring af onder de volgende voorwaarden:

Jouw voertuig was op de controledatum bij ons verzekerd. Je hebt op tijd de juiste meldcode doorgegeven

Is bovenstaande het geval? Mail dan een scan of foto van de brief van de RDW naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl met in de onderwerpregel 'Artikel 34 verklaring'. Zodra we de mail hebben ontvangen, hoor je binnen vijf werkdagen of wij de Artikel 34-verklaring afgeven.

Mijn autoverzekering omzetten, kan dat?

Ja, dat kan. Om je autoverzekering om te zetten naar een nieuwe of andere auto, hoef je je huidige verzekering niet op te zeggen; je wijzigt deze eenvoudig in je digitaal dossier. Zo loopt je huidige verzekering door en blijf je schadevrije jaren opbouwen.

Je verzekering wijzigen in je digitaal dossier kan als volgt:

Ik heb nog geen schadevrije jaren opgebouwd. Kan ik een autoverzekering afsluiten?

Ga je voor het eerst een auto verzekeren en heb je nog geen schadevrije jaren opgebouwd? Vaak is dit geen probleem en kun je je auto gewoon bij ons verzekeren. Dit is echter wel afhankelijk van een aantal voorwaarden en de verzekering die je kiest. Benieuwd of je jouw auto voordelig bij ons kunt verzekeren? Bereken dan snel je premie.

Kan ik een auto zonder kenteken verzekeren?

Heb je een nieuwe auto gekocht die nog niet op kenteken staat? Of importeer je een auto uit het buitenland en moet die nog gekeurd worden door de RDW? Dan kun je hiervoor nog geen verzekering berekenen en afsluiten. Even wachten dus tot je het kenteken hebt.

Als je een verzekering bij Eigen Huis Verzekeringsservice berekent, kun je de verzekering meteen aanvragen en ben je direct verzekerd. Binnen één werkdag krijg je per e-mail bericht of je verzekering definitief geaccepteerd is.

Welke autoverzekering is het goedkoopst?

De premie van een autoverzekering is afhankelijk van verschillende factoren. Over het algemeen geldt de regel: hoe beter de dekking, hoe hoger de premie. Zo kies je bijvoorbeeld uit drie dekkingen: WA, WA Beperkt Casco of WA Volledig Casco (soms ook wel Allrisk genoemd), waarbij je bij WA voor minder schadeoorzaken verzekerd bent dan bij WA Volledig Casco.

Bepaal dus eerst goed waar je je voor wilt verzekeren en welke schade je eventueel zelf kunt en wilt dragen. Ga niet alleen af op de prijs, vergelijk ook de voorwaarden.

Kan ik een autoverzekering zonder eigen risico afsluiten?

Ja, dat kan. Bij de WA dekking en de WA Beperkt Cascodekking heb je standaard geen eigen risico.

De dekking Volledig Casco kent een standaard eigen risico van € 150 per schadegebeurtenis, maar die kun je bij het aanvragen aanpassen in € 0.

Je kunt ook kiezen voor een hoger eigen risico waardoor je premie lager wordt.

Is een groene kaart verplicht?

In Nederland is het niet verplicht de groene kaart bij u te hebben. In het buitenland soms wel.

Wanneer moet ik een autoverzekering afsluiten?

Vanaf het moment dat je het kenteken van een auto overschrijft op jouw naam, ben je de eigenaar. Vanaf dan moet de auto verzekerd zijn. De dekking voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) is verplicht in Nederland. Met deze dekking ben je verzekerd wanneer je met je auto schade veroorzaakt aan iemand anders of aan spullen van iemand anders.

Hoe zit het met de dekking als ik mijn voertuig inruil?

Bij het inruilen van je auto hoef je je oude auto natuurlijk niet meer te verzekeren. Je verzekering opzeggen is niet nodig. In je digitaal dossier op het verzekeringsportaal wijzig je makkelijk je verzekering naar je nieuwe auto. Op deze manier bouw je onafgebroken schadevrije jaren op. Ook blijft je polisnummer hetzelfde. Op de dag van de wijziging zijn beide voertuigen verzekerd. Daarna melden we je oude auto automatisch af bij de RDW. Alleen je nieuwe auto is dan nog bij ons verzekerd.

Kan ik mijn schadevrije jaren overdragen aan mijn (ex-)partner?

Ja, je kunt schadevrije jaren overdragen aan je (ex-)partner. Hiervoor vul je een afstandsverklaring in. Heeft jouw (ex-)partner zijn of haar verzekering bij een andere maatschappij afgesloten? Dan stuur je de ingevulde afstandsverklaring naar de andere verzekeraar.

Heeft je (ex-)partner zijn of haar verzekering bij ons afgesloten? Mail dan een scan van de door jou getekende afstandsverklaring naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl 

Mag iemand anders in mijn auto rijden?

Ja, in principe is het geen probleem als iemand anders in je auto rijdt. Diegene is dan gewoon verzekerd. Natuurlijk moet hij of zij wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

Rijdt je partner, zoon of dochter vaker in je auto dan jij? Geef dan aan Intrasurance door dat hij of zij de regelmatige bestuurder is via klantenservice.ehv@intrasurance.nl

Let op! Rijdt iemand anders schade met jouw voertuig? Dan kan dit gevolgen hebben voor je schadevrije jaren, bonus-malustreden en korting.

Hoe kan ik contact opnemen over schade?

Als je vragen hebt over schade, kun je mailen naar schade.ehv@intrasurance.nl Vermeld, als je deze al hebt, het schadekenmerk in het onderwerp. Het schadekenmerk vind je in de bevestigingsmail van je schademelding. Heb je de schade nog niet gemeld, doe dat dan eerst via jouw digitaal dossier op het verzekeringsportaal.

Kan ik de schadevrije jaren van mijn leaseauto overnemen?

Ja, je kunt de opgebouwde schadevrije jaren van je leaseauto overnemen op je autoverzekering. Vraag hiervoor een leaseverklaring op bij jouw leasemaatschappij en stuur een scan van de originele verklaring naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl

Bewaar de originele verklaring goed. Het kan zijn dat wij of de verzekeraar het origineel willen zien.

Let op: wij kunnen de schadevrije jaren van je leaseauto alleen toepassen als je niet meer leaset; schadevrije jaren kunnen namelijk maar op één voertuig tegelijk worden toegepast.

Kunnen mijn kinderen gebruikmaken van mijn schadevrije jaren?

Nee, je kinderen kunnen geen gebruikmaken van jouw schadevrije jaren. Zij bouwen zelf schadevrije jaren op wanneer én de auto én de autoverzekering op hun naam staat. Rijdt je zoon of dochter meer in jouw auto dan jij? Geef dit aan ons door via een e-mail naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl Vermeld in het onderwerp 'Wijziging regelmatige bestuurder'. 

Kan ik een autoverzekering met pechhulp afsluiten?

Ja, je moet pechhulp dan wel aanvullend meeverzekeren. Pechhulp is bij de autoverzekering namelijk niet standaard meeverzekerd.

Raak je betrokken bij een ongeval en kun je niet meer verder rijden met de auto? Dan is het wegslepen standaard verzekerd. Sluit je een autoverzekering af met de extra dekking pechhulp? Dan ben je ook verzekerd wanneer je als gevolg van pech of een technisch mankement niet door kunt rijden. Vaak kies je tussen pechhulpdekking in Nederland of Europa.

Kan ik de schadevrije jaren van mijn motorverzekering overzetten op mijn autoverzekering?

Ja, je kunt de schadevrije jaren van je motorverzekering overzetten op je autoverzekering.

Let op: dit kan alleen als je motorverzekering is beëindigd. Schadevrije jaren kun je maar voor één voertuig tegelijk gebruiken.

Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

Het aantal schadevrije jaren kun je vinden op je laatste polisblad en op elke factuur. Is jouw verzekering beëindigd? Dan bekijk je met een formulier van Stichting EPS kosteloos je schadevrije jaren in Roy Data. Roy Data is de landelijke database waarin verzekeraars schadevrije jaren van motorrijtuigen opslaan.

Je kunt ook een inschatting maken van je schadevrije jaren. Dat werkt als volgt: