Veelgestelde vragen

  1. Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringsservice, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.

  2. Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn.

    Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.

  3. Je inboedel is buitenshuis verzekerd als je de buitenhuisdekking hebt meeverzekerd in je inboedelverzekering. Twijfel je of je de buitenhuisdekking hebt? Bekijk dan je polisblad in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. 

    Heb je de buitenhuisdekking meeverzekerd, dan zijn de spullen die je meeneemt naar buiten verzekerd tot een maximum bedrag. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.

  4. Ja, in principe is het geen probleem als iemand anders in je auto rijdt. Diegene is dan gewoon verzekerd. Natuurlijk moet hij of zij wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

    Rijdt je partner, zoon of dochter vaker in je auto dan jij? Geef dan aan Intrasurance door dat hij of zij de regelmatige bestuurder is via klantenservice.ehv@intrasurance.nl

    Let op! Rijdt iemand anders schade met jouw voertuig? Dan kan dit gevolgen hebben voor je schadevrije jaren, bonus-malustreden en korting.

  5. Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice.

AlgemeenAlgemeen

FAQ Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder. Hieronder vindt u de 3 meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Bekijk hier alle veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

  • Via de chat kun je vragen stellen aan de medewerkers van Eigen Huis Verzekeringsservice. De chatbutton staat rechtsonder aan deze pagina en onderaan de verzekeringspagina's op www.eigenhuis.nl/verzekeringsservice.

    Eigen Huis Verzekeringsservice is bereikbaar op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 21.00 uur en op vrijdag tot 16.30. Ook buiten deze tijden kun je een vraag stellen via de chat; laat dan je e-mailadres achter en je krijgt meestal de volgende werkdag antwoord. 

  • Als het niet lukt een schade te melden, kan het zijn dat je een vraag nog niet hebt beantwoord. Om de schademelding af te ronden, moeten alle velden ingevuld zijn. Weet je bepaalde informatie niet? Vul dan 'Weet ik niet' in. Heb je alle velden ingevuld en lukt het nog steeds niet de schademelding te versturen? Stuur dan een e-mail naar schade.ehv@intrasurance.nl

  • Je kunt je verzekering zelf wijzigen in je digitaal dossier in het verzekeringsportaal. Hiervoor volg je deze stappen:

AutoAuto

FAQ Heeft u vragen over de autoverzekering? Wij helpen u graag verder. Hieronder vindt u de 3 meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag over het verzekeren van uw auto? Bekijk hier alle veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

  • Je ontvangt de groene kaart per e-mail op de dag dat je verzekering ingaat. De groene kaart vind je ook in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. Volg hiervoor deze stappen:

    • Log in op je dossier met je gebruikersnaam en wachtwoord
    • Klik in het menu 'Ga naar' op 'Documenten'
    • Klik op het bestand 'Groene kaart' en download je groene kaart
  • Autobeveiliging is onderverdeeld in 5 beveiligingsklassen. Weet je niet hoe jouw auto is beveiligd? Dan kun je de beveiligingsklasse het beste navragen bij je autodealer. De klasse vind je soms ook in je autopapieren. De 5 verschillende beveiligingsklassen hebben de volgende kenmerken:

    SCM klasse 1: SCM startonderbreker met eigen autoristatie

    SCM klasse 2: VbV/SCM alarmsysteem

    SCM klasse 3: VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie

    SCM klasse 4: VbV/SCM voertuigvolgsysteem

  • Vraag, bijvoorbeeld bij bepaald medicijngebruik, na een operatie of als je pas bent bevallen, aan je arts of je mag autorijden. Mag het van je arts, dan mag het van de verzekeraar ook.

Er zijn geen resultaten beschikbaar.

ReisReis

FAQ Heeft u vragen over de reisverzekering? Wij helpen u graag verder. Hieronder vindt u de 3 meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag over het verzekeren van uw reis? Bekijk hier alle veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

  • Met de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice ben je standaard verzekerd voor maximaal negentig aaneengesloten reisdagen.

    Als je reis door een onverwachte vertraging en tegen je wil langer duurt dan negentig dagen, dan ben je langer verzekerd. Je moet dan wel op het eerst mogelijke tijdstip terugkeren naar huis.

  • Ja, als je kind is meeverzekerd op de Reisverzekering, is hij of zij gewoon verzekerd op vakantie. De dekking geldt dus ook als hij of zij zonder jou op vakantie gaat.

  • Heb je een Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice met Europa-dekking? Dan ben je verzekerd in Europa. Daarnaast ben je verzekerd in Armenië, Azerbeidzjan, de Azoren, de Baltische Staten, Canarische Eilanden, het Europese gedeelte van Rusland, Georgië, Kazachstan ten westen van het Oeralgebergte, Madeira, Moldavië, Oekraïne, Turkije, en Wit-Rusland. Je bent ook verzekerd in de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Cyprus, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië en Tunesië.

Overige verzekeringenOverige verzekeringen

FAQ Heeft u vragen over overige verzekeringen? Wij helpen u graag verder. Hieronder vindt u de 3 meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Bekijk hier alle veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

  • Wil je aanspraak maken op de Rechtsbijstandverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice, neem dan zo snel mogelijk rechtstreeks contact op met de rechtsbijstandverzekeraar Anker. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en voor spoedgevallen ook daarbuiten op telefoonnummer 050 520 97 95. Dit nummer vind je ook terug in je polisvoorwaarden in je digitaal dossier. Hoe eerder je belt, hoe beter ze je kunnen helpen. Je kunt ook mailen naar nieuwezaak@anker.nl