Veelgestelde vragen: Auto

  • Heb je schade aan je auto? En ben je hiervoor verzekerd? Dan kun die laten repareren door een herstelbedrijf dat met ons samenwerkt. Een hersteller bij jou in de buurt vind je heel gemakkelijk op www.schadegarant.nl. Vul je postcode in en je ziet met welke herstellers bij jou in de buurt wij samenwerken.

  • Je ontvangt de groene kaart per e-mail op de dag dat je verzekering ingaat. De groene kaart vind je ook in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. Volg hiervoor deze stappen:

    • Log in op je dossier met je gebruikersnaam en wachtwoord
    • Klik in het menu 'Ga naar' op 'Documenten'
    • Klik op het bestand 'Groene kaart' en download je groene kaart
  • Autobeveiliging is onderverdeeld in 5 beveiligingsklassen. Weet je niet hoe jouw auto is beveiligd? Dan kun je de beveiligingsklasse het beste navragen bij je autodealer. De klasse vind je soms ook in je autopapieren. De 5 verschillende beveiligingsklassen hebben de volgende kenmerken:

    SCM klasse 1: SCM startonderbreker met eigen autoristatie

    SCM klasse 2: VbV/SCM alarmsysteem

    SCM klasse 3: VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie

    SCM klasse 4: VbV/SCM voertuigvolgsysteem

  • Vraag, bijvoorbeeld bij bepaald medicijngebruik, na een operatie of als je pas bent bevallen, aan je arts of je mag autorijden. Mag het van je arts, dan mag het van de verzekeraar ook.

  • Intrasurance geeft een Artikel 34-verklaring af onder de volgende voorwaarden:

    • Jouw voertuig was op de controledatum bij ons verzekerd
    • Je hebt op tijd de juiste meldcode doorgegeven

    Is bovenstaande het geval? Mail dan een scan of foto van de brief van de RDW naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl met in de onderwerpregel 'Artikel 34 verklaring'. Zodra we de mail hebben ontvangen, hoor je binnen vijf werkdagen of wij de Artikel 34-verklaring afgeven.

  • Ja, dat kan. Om je autoverzekering om te zetten naar een nieuwe of andere auto, hoef je je huidige verzekering niet op te zeggen; je wijzigt deze eenvoudig in je digitaal dossier. Zo loopt je huidige verzekering door en blijf je schadevrije jaren opbouwen.

    Je verzekering wijzigen in je digitaal dossier kan als volgt:

  • Ga je voor het eerst een auto verzekeren en heb je nog geen schadevrije jaren opgebouwd? Vaak is dit geen probleem en kun je je auto gewoon bij ons verzekeren. Dit is echter wel afhankelijk van een aantal voorwaarden en de verzekering die je kiest. Benieuwd of je jouw auto voordelig bij ons kunt verzekeren? Bereken dan snel je premie.

  • Heb je een nieuwe auto gekocht die nog niet op kenteken staat? Of importeer je een auto uit het buitenland en moet die nog gekeurd worden door de RDW? Dan kun je hiervoor nog geen verzekering berekenen en afsluiten. Even wachten dus tot je het kenteken hebt.

    Als je een verzekering bij Eigen Huis Verzekeringsservice berekent, kun je de verzekering meteen aanvragen en ben je direct verzekerd. Binnen één werkdag krijg je per e-mail bericht of je verzekering definitief geaccepteerd is.

  • De premie van een autoverzekering is afhankelijk van verschillende factoren. Over het algemeen geldt de regel: hoe beter de dekking, hoe hoger de premie. Zo kies je bijvoorbeeld uit drie dekkingen: WA, WA Beperkt Casco of WA Volledig Casco (soms ook wel Allrisk genoemd), waarbij je bij WA voor minder schadeoorzaken verzekerd bent dan bij WA Volledig Casco.

    Bepaal dus eerst goed waar je je voor wilt verzekeren en welke schade je eventueel zelf kunt en wilt dragen. Ga niet alleen af op de prijs, vergelijk ook de voorwaarden.

  • Ja, dat kan. Bij de WA dekking en de WA Beperkt Cascodekking heb je standaard geen eigen risico.

    De dekking Volledig Casco kent een standaard eigen risico van € 150 per schadegebeurtenis, maar die kun je bij het aanvragen aanpassen in € 0.

    Je kunt ook kiezen voor een hoger eigen risico waardoor je premie lager wordt.

  1. Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringsservice, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.

  2. Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn.

    Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.

  3. Je inboedel is buitenshuis verzekerd als je de buitenhuisdekking hebt meeverzekerd in je inboedelverzekering. Twijfel je of je de buitenhuisdekking hebt? Bekijk dan je polisblad in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. 

    Heb je de buitenhuisdekking meeverzekerd, dan zijn de spullen die je meeneemt naar buiten verzekerd tot een maximum bedrag. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.

  4. Ja, in principe is het geen probleem als iemand anders in je auto rijdt. Diegene is dan gewoon verzekerd. Natuurlijk moet hij of zij wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

    Rijdt je partner, zoon of dochter vaker in je auto dan jij? Geef dan aan Intrasurance door dat hij of zij de regelmatige bestuurder is via klantenservice.ehv@intrasurance.nl

    Let op! Rijdt iemand anders schade met jouw voertuig? Dan kan dit gevolgen hebben voor je schadevrije jaren, bonus-malustreden en korting.

  5. Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice.