Veelgestelde vragen: Algemeen

  • Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringsservice, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.

  • Via de chat kun je vragen stellen aan de medewerkers van Eigen Huis Verzekeringsservice. De chatbutton staat rechtsonder aan deze pagina en onderaan de verzekeringspagina's op www.eigenhuis.nl/verzekeringsservice.

    Eigen Huis Verzekeringsservice is bereikbaar op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 21.00 uur en op vrijdag tot 16.30. Ook buiten deze tijden kun je een vraag stellen via de chat; laat dan je e-mailadres achter en je krijgt meestal de volgende werkdag antwoord. 

  • Als het niet lukt een schade te melden, kan het zijn dat je een vraag nog niet hebt beantwoord. Om de schademelding af te ronden, moeten alle velden ingevuld zijn. Weet je bepaalde informatie niet? Vul dan 'Weet ik niet' in. Heb je alle velden ingevuld en lukt het nog steeds niet de schademelding te versturen? Stuur dan een e-mail naar schade.ehv@intrasurance.nl

  • Nee, met een buitenlands rekeningnummer kun je geen verzekering aanvragen bij Eigen Huis Verzekeringsservice.

  • Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn.

    Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.

  • Je kunt je verzekering zelf wijzigen in je digitaal dossier in het verzekeringsportaal. Hiervoor volg je deze stappen:

  • Nee, je kunt je verzekering niet op naam van iemand anders zetten.

    Moet je verzekering wel op een andere naam komen te staan? Dan kan diegene zelf een nieuwe verzekering aanvragen via onze website. Vervolgens beëindig je jouw verzekering in je digitaal dossier.

  • Nee, het is niet mogelijk om met acceptgiro of iDEAL te betalen. De verzekeringen van Eigen Huis Verzekeringsservice kun je alleen met automatische incasso betalen.

    Is de incasso meerdere keren mislukt? Mail dan naar debiteurenadministratie@intrasurance.nl. Intrasurance zoekt samen met jou naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid om de premies van je verzekeringen op tijd te betalen.

  • Het is op dit moment helaas niet mogelijk om zelf je rekeningnummer te wijzigen in je digitaal dossier. Je rekeningnummer wijzigen kan door een e-mail te sturen naar verzekeringsservice@eigenhuis.nl. Zet in het onderwerp 'Wijzigen bankrekeningnummer' en een van je polisnummers. Dan laten we het bankrekeningnummer door Intrasurance aanpassen.

  • Als de incasso niet slaagt, doet Intrasurance na ongeveer vijf dagen een nieuwe incassopoging. Wij vragen je daarom geen geld naar ons of Intrasurance over te maken.

    Mislukt de incasso ook de tweede keer? Dan doen zij daarna nog een derde en laatste poging de premie te incasseren. Slaagt de derde incassopoging niet, mail dan naar debiteurenadministratie@intrasurance.nl

    Intrasurance gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid de premies op tijd te betalen. 

  1. Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringsservice, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.

  2. Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn.

    Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.

  3. Je inboedel is buitenshuis verzekerd als je de buitenhuisdekking hebt meeverzekerd in je inboedelverzekering. Twijfel je of je de buitenhuisdekking hebt? Bekijk dan je polisblad in je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. 

    Heb je de buitenhuisdekking meeverzekerd, dan zijn de spullen die je meeneemt naar buiten verzekerd tot een maximum bedrag. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.

  4. Ja, in principe is het geen probleem als iemand anders in je auto rijdt. Diegene is dan gewoon verzekerd. Natuurlijk moet hij of zij wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

    Rijdt je partner, zoon of dochter vaker in je auto dan jij? Geef dan aan Intrasurance door dat hij of zij de regelmatige bestuurder is via klantenservice.ehv@intrasurance.nl

    Let op! Rijdt iemand anders schade met jouw voertuig? Dan kan dit gevolgen hebben voor je schadevrije jaren, bonus-malustreden en korting.

  5. Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringsservice.